تدریس خصوص زبان انگلیسی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

تدریس خصوص زبان انگلیسی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

آموزشگاه زبان های خارجه Alpida به جهت احترام به وقت شما زبان آموزان محترم کلاسهای زبان شما عزیزان را با توجه به زمان های مطروحه توسط شما برگزار خواهد کرد .آموزشگاه زبان های خارجه Alpida توانسته است در زمینه تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی، آلمانی ، فرانسه و دیگر زبانهای دنیا به صورت خصوصی و کاملا تضمینی ، رضایت زبان آموزان خود را جلب کندو شعار آموزشگاه Alpida این است که ما بهترین نیستیم اما مفتخریم که بهترین ها ما را انتخاب کرده اند و پر رنگ ترین هدف آموزشگاه جلب رضایت یکایک شما زبان آموزان عزیز می باشد.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

پس از سال‌ها سفر و مشاهده‌ی مسافرین، این نتیجه به دست آمده است که در اکثر سفرها یک سری عبارات انگلیسی خاص لازم و پرکاربرد هستند. این عبارات انگلیسی حتی در کشورهایی که زبان آن‌ها نیز انگلیسی نیست هم بی‌کاربرد نیستند. از این عبارات انگلیسی در سفر ها می‌توان استفاده کرد و با بومیان آن منطقه نیز ارتباط کلامی بر قرار کرد. اگر حتی زبان انگلیسی را به طور دست و پا شکسته بلدید هم باید بدانید که یک سری کلمات انگلیسی را برای سفر به کشورهای خارجی باید بلد باشید. کلماتی مانند لطفا (please)، متشکرم (thank you)، عذر می‌خواهم (Excuse me) و حتی اعداد 1 تا 10 از جمله کلمات واجبی هستند که برای هر سفر، در ابتدا باید آن‌ها را بیاموزید.

علاوه بر آن، چند عبارت دیگر نیز وجود دارد که انگلیسی در سفر شما را توسعه می‌دهد. 7 دسته بندی برای مطالعه برای یادگیری انگلیسی در سفر در زیر آمده است. این دسته بندی در بسیاری از سفرها می‌تواند به شما کمک کند.

1- عبارات انگلیسی مفید حمل و نقل برای سفر:

اکثر فرودگا‌ه‌ها زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم بر روی تابلوها و علائم برای راحت کردن مسافران در قسمت‌های مختلف ویزا، آداب و رسوم، مستندات مهاجرتی استفاده می‌کنند. همه به خوبی انگلیسی صحبت نمی‌کنند ولی همین که مفهوم را شفاف بیان کنند کافیست تا شما در فرودگاه به خوبی راهنمایی شوید. ولی تازه اول ماجراست و وارد هفت خان رستم می‌شوید. قسمت سخت ماجرا مواجه شدن با تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها، قطارها، مترو و حتی مردمیست که زبان شما را بلد نیستند. برای آماده شدن برای مواجه شدن با چنین شرایطی، باید یک سری آدرس مکتوب به زبان مقصد نزد خود داشته باشید تا بدانید که مقصدتان کجاست. دائما به این نقشه نگاه کنید تا مسیر را گم نکنید. در ضمن عبارات انگلیسی زیر که عباراتی بسیار پر کاربرد برای زبان انگلیسی در سفر هستند را به همراه پاسخشان بلد باشید:

Left, right, straight, back, turn around: چپ، راست، مستقیم، عقب، دور زدنHow long (duration)? : چه مدت؟What time does it leave? : کی حرکت می‌کند؟How far? : تا چه حد؟I lost my… من … را گم کرده‌ام.I am going to… من می‌خواهم …I came from… من از … آمده‌ام.I leave on… من … را ترک می کنمWhere is… کجاست؟Airport: فرودگاهBus / train station: ایستگاه اتوبوس/قطار

2- عبارات انگلیسی که سلامتی شما را پوشش می‌دهند:

اگر شما بیماری دارید، دارو نیاز دارید و یا می‌خواهید خود را برای خطرات ویروسی و میکروبی احتمالی یک سفر اماده کنید، باید با یک دسته عبارات سلامتی آشنایی داسته باشید. علاوه بر مجهز بودن به مستندات و مدارک دال بر سلامتی‌تان به زبان بومی مقصد، این عبارات انگلیسی به شما کمک می‌کنند تا توضیحات بیشتری را در خصوص مسائل احتمالی بدهید.

حتما لازم نیست یک بیماری مزمن و یا آلرژی داشته باشید تا آمادگی آن را از قبل داشته باشید. شما باید عبارات بهداشت عمومی و سلامتی شخصی را نیز بدانید. با هم چند عبارت مفید و کاربردی در خصوص سلامتی را با هم مرور می‌کنید:

I am allergic to… به … آلرژی دارم.This hurts [signal body part]: … مرا اذیت می‌کند.I need antibiotics: به آنتی بیوتیک احتیاج دارم.Where is the pharmacy: داروخانه کجاست؟Tampons / sanitary pads: پدهای بهداشتیProbiotics: پروبیوتیک هاSunscreen: ضد آفتاب

3- عبارات انگلیسی تدارک جا و مکان و تطبیق طرز زندگی که در هر زبانی باید بدانید:

برای اینکه اقامت راحت تری در سفر داشته باشید، باید یک سری عبارات را در این زمینه بدانید. چه خوابگاه، چه سوئیت، چه هتل، چه هر اقامتگاهی را برای اقامت انتخاب می‌کنید، سوالات یکسان است. همیشه یک سری عباراتی وجود دارند که تا زمانی که به آن‌ها نیاز پیدا نکرده‌اید به کارتان نمی‌آیند. ولی اگر به کار بردن همین عبارات و کلمات نیاز باشد و شما اطلاعاتی در مورد آن‌ها نداشته باشید، اینجاست که دردسر شروع می‌شود. پس بهتر است خود را برای هر شرایطی آماده کنید. عباراتی در خصوص تدارک جا و مکان :

Throw it in the toilet or trash can : این را در زباله یا توالت بیندازید.Can I drink the tap water? : میتوانم آب بخورم؟Bed bugs : ساسToilet paper: دستمال توالتAir conditioner / fan: فن/ تهویه‌ی هواI lost my key: کلیدم را گم کرده‌ام.[X] is not working: … کار نمی‌کند.Laundry: خشک شویی

4- عباراتی در رابطه با غذا خوردن که موجب افزایش تجربه‌ی شما در رستوران‌های خارج از کشور می‌شود.

اگر در کشور دیگری باشید و قصد غذا خوردن داشته باشید ولی نتوانید خواسته‌ی خود را بیان کنید و به زبان آن‌ها آشنایی نداشته باشید، این واقعا یک فاجعه است. در چنین شرایطی مجبورید به اطراف خود نگاه کنید و هر آنچه دیگران انجام می‌دهند، شما هم انجام داده و تجربه کسب کنید. در این صورت است که می‌توانید به غذا و لیوان و خواسته‌ی خود اشاره کنید. سوال پرسیدن در مورد سرویس بهداشتی را نیز فراموش کنید! چطور با زبان اشاره می‌خواهید سوال کنید؟ همیشه اشاره و زبان بدن پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود. اگر به غذایی آلرژی داشته باشید، چطور می‌خواهید این آلرژی خود را با زبان اشاره بیان کنید؟ لیست زیر را به دقت به حافظه بسپارید:

Can I have… (or in some countries “Can I take” applies for ordering food) : آیا می‌توانم … را داشته باشم/ بخورم؟Bottled Water (indicate still or sparkling water): بطری آبI am allergic to…: من به … آلرژی دارم.Is it spicy?: آیا تند است؟Where is the bathroom? سرویس بهداشتی کجاست؟Check, please! صورتحساب لطفاDo you take credit cards? کارت اعتباری قبول می‌کنید؟Is the tip included? آیا انعام در صورتحساب لحاظ شده است؟

5- سوالاتی در زمینه‌ی خرید کردن در تمامی زبان‌ها:

بسیاری از مناطق مختلف دنیا تجارت را به نحوی تبلیغات می‌کنند. حتی اگر قصد خرید سوغاتی هم نداشته باشید، به سرعت شما را در شرایطی قرار می‌دهند که مجبور به خرید شوید. در چنین شرایطی که قرار می‌گیرید، نیاز به استفاده از زبان و عبارات انگلیسی خاص در این زمینه دارید. هرچقدر کمتر بدانید، به همان نسبت بیشتر در مقابل قیمت‌ه8ای هنگفتی که برای توریست‌ها در نظر می‌گیرند، مواجه می‌شوید. در یک سفر اگر می‌خواهید خرید کنید یا تخفیف بگیرید، عبارات انگلیسی زیر به شما کمک خواهند کرد:

How much? قیمت چقدر است؟Is there a discount? تخفیف هم دارد؟Too expensive خیلی گرونهI’m not interested / No, thank you نه ممنون/ علاقه‌ای ندارمDo you have change? پول خرد دارید؟Where is the bank? بانک کجاست؟When do you close? کی تعطیل می‌کنید؟When do you open? کی باز می‌کنید؟Can I try? میشه امتحان کنم؟

6- عباراتی که به شما در هنگام ملاقات با افراد جدید کمک می‌کنند:

ملاقات با افراد جدید و ایجاد روابط دوستانه با آن‌ها، بهترین راه یادگیری یک زبان خارجیست. ولی قبل از برقراری ارتباط یک سری پیش نیازها وجود دارند. اینکه شما بدانید چگونه خودتان را معرفی کنید و یا چگونه سوالات ابتدایی بپرسید. اگر می‌خواهید چیزی از دوستان جدیدتان یاد بگیرید، خود را به یادگیری مشتاق نشان بدهید. از آن‌ها خواهش کنید تا آهسته‌تر صحبت کنند تا شما بهتر متوجه شوید. برای نتیجه‌ی بهتر یک لغت نامه‌ی دو زبانه‌ی کوچک همراه با خود داشته باشید تا در صورت لزوم استفاده کنید. ممکن است همه چیز را در مکالمه متوجه نشوید ولی همین کافیست که مفهوم را بفهمید و مکالمه صورت گرفته باشد. عبارت های انگلیسی زیر به شما کمک می‌کنند تا در زمان ملاقات افراد دیگر چه بگویید؟!

Hello, my name is…: سلام، اسم من … است.I am from…: من اهل … هستم.I am studying…: من …. می‌خوانم.Do you speak English?: آیا انگلیسی صحبت می‌کنید؟Sorry: ببخشیدSlowly, please: ارامتر لطفاI don’t understand: من متوجه نمی‌شومGoodbye!: خدانگهدارDo you have a phone charger? (Because what is friendship without it?): شارژ تلفن همراه دارید؟

7- عبارات انگلیسی که باید در موارد اضطراری به کار ببرید:

همیشه هر مسافری سعی خود را می‌کند تا بای تمامی شرایطی که به ذهنش می‌رسد خودش را آماده نگه دارد. اما گاهی در یک شرایط اضطراری قرار می‌گیریم که از قبل خود را برای چنین شرایطی آماده نکرده‌ایم. زخمی شدن، آسیب دیدن، حس نا امنی، گیر افتادن در یک شرایط بحرانی و شرایطی مشابه که کسی خود را برای آن آماده نکرده باشد، از جمله شرایط اضطراری می‌باشند. وقتی به یک کشور خارجی می‌روید شماره‌ی اضطراری مربوط به آن کشور را یاد بگیرید. هر کشور یک شماره‌ی مخصوص به خود دارد و این شماره در همه جا یکسان نیست. عبارات زیر را در خصوص موارد ضروری به خاطر بسپارید:

Call the police: با پلیس تماس بگیرید.Call the ambulance: آمبولانس خبر کنید.I am hurt: من آسیب دیده‌ام.I need a hospital / doctor: من به بیمارستان / دکتر احتیاج دارم.Fire: آتشHelp me: کمکم کنید.Embassy: سفارت

تمامی عبارات انگلیسی که در بالا ذکر شد، تمام چیزی نیست که باید یاد بگیرید. عبارات انگلیسی بیشتری در این زمینه‌ها هست که می‌توانید بیاموزید و استفاده کنید. هرچه دانش خود را بالاتر ببرید،از سفر خود لذت بیشتری برده و سفری ایمن‌تر خواهید داشت.

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

  • ۹۷/۰۸/۲۰
  • آژانس آپراک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی